image 20 مرداد 1402

روح و جسم هر دو نیازمند تغذیه سالم هستند...

در گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر، اردوی فرهنگـی تفریحی مادر و کودک، در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید رجایی نیشابور برگزار شد.

حضرت علی علیه السلام: «مَا مِنْ لَبَنٍ یُرْضَعُ بِهِ الصَّبِیُّ أَعْظَمَ بَرَکةً عَلَیْهِ مِنْ لَبَنِ أُمِّهِ»(کافی، ج 6، ص 40) هیچ شیری مبارک تر از شیر مادر برای استفاده بچه نیست. دندان نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، سالم تر از نوزادانی است که از شیر خشک تغذیه می کنند و حتی در مقابل امراض مقاوم تر هستند.

این اردوی فرهنگی تفریحی به دعوت اردوگاه تربیتی کشوری شهید رجایی و با هدف تکریم نقش مادری، تاکید بر تغذیه سالم، اهمیت و لزوم تغذیه نوزادان با شیر مادر، ضرورت آگاهی افزایی در خصوص تغذیه نوزادان با شیر مادر هم از منظر آیات شریفه قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) و هم از منظر تحقیقات علمی و پژوهشی، با محوریت خانواده و جایگاه مهم آن به عنوان نخستین و مهم ترین نهاد تربیتی در هفته جهانی شیر مادر برگزار شد.

در این اردو مادران شاغل در حوزه های گوناگون دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت به نمایندگی از تمام مادران ایثارگر و مهربان با فرزندانشان در اردوگاه حضور یافتند.


هیچ نظری برای این رویداد ثبت نشده است !

نظر شمـا دربـاره ایـن مـطلب